budżet domowy

Odczyt licznika powiązany z wydatkiem

Odczyt licznika powiązany z wydatkiem

Program Finanse domowe 2 pozwala na rejestrowanie odczytów liczników w gospodarstwie domowym.
Odbywa się to w module Nieruchomości.

Rejestrując odczyt licznika w programie, użytkownik ma możliwość powiązania go z wydatkiem.
Dzięki takiemu powiązaniu możliwe będzie późniejsze sporządzanie analiz. Będzie można, na podstawie odczytów licznika, policzyć średnie zużycie i średnie koszty w zadanym przedziale czasowym.

Licencja, na ile jest przyznawana, co w przypadku zmiany sprzętu

Licencja, na ile jest przyznawana, co w przypadku zmiany sprzętu

1. Jak zdobyć licencję na użytkowanie programu ?

Licencja, a dokładniej klucz licencyjny, wysyłany jest w formie elektronicznej na adres e-mail podany w formularzu dostępnym na sprzedażowej stronie programu.
UWAGA: Wiadomość jest wysyłana kilka minut po zakończeniu transakcji.

2. Na ile przyznawana jest licencja ?

Zgodnie z treścią umowy licencyjnej: licencja na eksploatację oprogramowania zostaje udzielona na czas nieokreślony.

Jak zapisać własne ustawienia dowolnej analizy?

Jak zapisać własne ustawienia dowolnej analizy?

Ustawienia wybranych analiz z modułu Dowolne analizy, można zapisać w bazie odrębnie dla każdej osoby. Ilość ustawień jest nieograniczona.

Po ostatecznym ustaleniu wyglądu konkretnej analizy (np. dowolne analizy wydatków) należy wybrać opcję Zapisz analizę, dostępną z menu Analiza->Dowolne analizy.

Więcej informacji na temat definiowania dowolnych analiz znajdziesz pod adresem - Jak zdefiniować dowolną analizę?

Użytkownicy i osoby, jakie są różnice

Użytkownicy i osoby, jakie są różnice

Użytkownicy i osoby zostały rozdzielone celowo.

Użytkownik to osoba, która może logować się do programu. Lista użytkowników widnieje w formularzu logowania.
Osoby widoczne są we wszystkich oknach, gdzie wyświetlana jest lista z kolekcją osób, np. w oknie dodawania wydatku/przychodu.

Użytkownik może dodawać innych użytkowników i inne osoby, osoba nie ma do tego uprawnień.

Na poniższym zrzucie dwie osoby są jednocześnie użytkownikami.

Jak spłacić wierzytelność

Jak spłacić wierzytelność

Aby spłacić wierzytelność, należy przejść na listę udzielonych pożyczek.
Na liście należy wskazać wierzytelności, którą chcemy spłacić. Jeżeli wierzytelność nie została spłacona, przycisk Zwrot pożyczki, umiejscowiony w górnej części okna, robi się aktywny.
Można również kliknąć prawym przyciskiem myszy na wierzytelności, którą chcemy spłacić i z menu kontekstowego wybrać Zwrot pożyczki.

Po kliknięciu w Zwrot pożyczki uruchamia się okno Zwrot wierzytelności.

Historia przelewów, historia transferu

Historia przelewów, historia transferu

Wszystkie przelewy między źródłami finansowania (oszczędnościami i długami), cały transfer gotówki, jest zapisywany w historii przelewów.

Dane wyświetlane w formie tabeli pomocne są w analizie na co, kiedy i ile zostało przelane.

Dodatkowo historia przelewów przedstawia dane w formie wykresu.
Dane na wykresie powiązane są z zaznaczonymi wierszami.
Gdy zaznaczony jest tylko jeden wiersz, dane na wykresie prezentują całą historię przelewów. Gdy zaznaczony jest więcej niż jeden wiersz, dane na wykresie dotyczą tylko wybranych wierszy.

Jak przejść do wyższej wersji programu?

Jak przejść do wyższej wersji programu?

Każdy użytkownik, który posiada już pełną wersję programu Finanse domowe 2 (Podstawową lub Zaawansowaną) może w dowolnym momencie skorzystać z opcji pracy w wyższej wersji.

Aby przejść do wyższych wersji programu, niezbędny jest zakup dodatkowej licencji typu upgrade (uaktualnienie).

Poniżej instrukcja w kilku prostych krokach.

Eksport terminarza do kalendarza Google (Google Calendar)

Eksport do kalendarza Google (Google Calendar)

Terminarz pozwala na planowanie i organizowanie czynności, daje podgląd na zlecenia stałe i planowane płatności w widoku kalendarza.
Wydarzenia z terminarza można wyeksportować do Kalendarza Google. Trzeba to zrobić za pomocą plików pośrednich formatu ics.

Aby wyeksportować dane do pliku ics należy przejść na zakładkę Terminarz i zapisać wydarzenia.

Po zapisaniu danych do pliku, można zaimportować dane do Kalendarza Google.

Jak działają filtry

Jak działają filtry

Filtrowanie danych jest szybkim i łatwym sposobem na wybranie określonego podzbioru ze zbioru prezentowanych danych.
Filtr można ustawić na dowolnej kolumnie, dane można filtrować według więcej niż jednej kolumny.

Filtrowane dane zawierają tylko wiersze spełniające określone kryterium - pozostałe wiersze są ukrywane.
Filtry są addytywne, co oznacza, że każdy dodatkowy filtr jest oparty na filtrze bieżącym i dodatkowo zawęża podzbiór danych. Można utworzyć dwa typy filtrów: według listy wartości lub według kryteriów.

Czym są zlecenia stałe ?

Zlecenia stałe

Zlecenia stałe są płatnościami cyklicznymi realizowanymi w regularnych odstępach czasowych, które definiuje użytkownik. Kwota zlecenia z reguły jest stała.
Zlecenia stałe odwzorowują np. comiesięczne przychody, comiesięczne opłaty abonamentowe, opłaty za energię elektryczną wykonywane np. co dwa miesiące itp.

Zlecenia stałe w programie zostały podzielone na 3 grupy:

Strony