wydatki

Jak dodać wydatek z wieloma kategoriami

Jak dodać wydatek z wieloma kategoriami

Dodanie wydatku z wieloma kategoriami odzwierciedla dodanie paragonu zawierającego wiele pozycji powiązanych z różnymi kategoriami.

Odpowiada to zaewidencjonowaniu w programie paragonu z zakupów zrobionych w markecie, gdzie nabywane są produkty należące do różnych kategorii np. artykułu spożywcze, środki czystości i AGD. Takie sytuacje bardzo często się zdarzają.
W celu ułatwienia użytkownikom wprowadzania danych z takich paragonów, w programie został zaprojektowany specjalny formularz. Formularz dodawania wydatków z wieloma kategoriami.

Okna dodawania/edycji wydatków i przychodów można dopasować do własnych potrzeb

Okna dodawania/edycji wydatków i przychodów można dopasować do własnych potrzeb

Okna dodawania/edycji wydatków i przychodów wyposażone są w mechanizm pozwalający na dopasowanie ich zawartości do własnych potrzeb.
Jak większość okien, dwa omawiane okna posiadają zakładki na których zebrane zostały kontrolki umożliwiające podanie danych podstawowych i dodatkowych.

Zbiorcza edycja danych

Zbiorcza edycja danych

Czym jest zbiorcza edycja danych?
Jest to sposób na edytowanie wielu wydatków/przychodów na raz.

Funkcjonalność ta jest bardzo prosta w użyciu, ponieważ do zbiorczej edycji danych został wykorzystany arkusz kalkulacyjny.
Dzięki takiemu rozwiązaniu dane można edytować równie łatwo jak w znanych programach biurowych (Microsoft Excel, OpenOffice Calc).

Użyta funkcjonalność jest w pełni kompatybilna ze znanymi arkuszami kalkulacyjnymi. Działają formuły, przeciąganie komórek, adresowanie, filtrowanie i inne.

Podział widocznych wydatków i przychodów

Podział widocznych wydatków i przychodów

Wydatki i przychody są najczęściej wprowadzanymi danymi do programu. Ich liczba z czasem znacznie wzrasta a duża liczba danych utrudnia zarządzanie i analizę.
Aby ułatwić użytkownikowi opanowanie domowego budżetu, w programie została wprowadzona możliwość dzielenia wyświetlanych wydatków i przechodów, możliwość stronicowania wprowadzonych płatności.

Odczyt licznika powiązany z wydatkiem

Odczyt licznika powiązany z wydatkiem

Program Finanse domowe 2 pozwala na rejestrowanie odczytów liczników w gospodarstwie domowym.
Odbywa się to w module Nieruchomości.

Rejestrując odczyt licznika w programie, użytkownik ma możliwość powiązania go z wydatkiem.
Dzięki takiemu powiązaniu możliwe będzie późniejsze sporządzanie analiz. Będzie można, na podstawie odczytów licznika, policzyć średnie zużycie i średnie koszty w zadanym przedziale czasowym.

Dodatkowe właściwości użytkownika do wydatków/przychodów

Właściwości dodatkowe wydatków/przychodów

Większość formularzy służących do dodawania danych do programu została wyposażona w zakładki, na których znajdują się kontrolki umożliwiające przyjęcie danych od użytkownika. Najczęściej zakładki te nazwane są Informacje podstawowe i Informacje dodatkowe. Na pierwszej zakładce znajdują się komponenty pobierające dane niezbędne, wymagane, na drugiej dane dodatkowe, opcjonalne.

Jak dodać wydatek, który nie zmienia kwoty oszczędności

Jak dodać wydatek, który nie zmienia oszczędności

Stany oszczędności liczone są na bieżąco na podstawie dokonywanych transakcji (wydatków i przychodów). W przypadku wydatków sprawa wygląda następująco. Po każym wydatku stan oszczędności którą za niego  zapłacono, jest pomniejszany o kwotę wydatku. Jeżeli użytkownik dodał wydatek w kwocie 100zł to taka kwota zostanie odjęta od oszczędności, którą zapłacono. W przypadku przychodów stan oszczędności jest powiększany o kwotę przychodu.

Strony